Monday, 4 April 2011

lauk kenduri....

Ok...mama tak pasti org lain...and mama rasa2..macam tak igt pulak ade jemputan kenduri sepanjang mama mengandungkan Haris dan Aisyah....but for this pregnancy...mama dapat lah beberapa jemputan makan kenduri....

Nak tanye...weh...kalau makan kenduri tu..kite boleh tambah ke?..maksudnye..makan banyak kali..pakai pinggan sama...boleh ke?...ke org lain tak buat?....

Penyakit juga lah mama ni...mengandung yg ni...kalau mkn kenduri..rasa sedap sgt2..macam kebulur sgt2...sampai kena tambah2...segan jugak lah beratur 2 kali tu..org lain pinggan cantik...mama..pinggang bekas dah makan tapi nak tambah...malu laaaaaa...

But memamg tak boleh nak control....semalam...mama pergi kenduri jemputan jiran mama ni...adik dia kawin di Pontian...yummy babe!...mama tak larat nak bgn..so sampai kenduri terus cari kerusi nak duduk..minta kekanda idaman hati tu ambilkan nasi...bila dia bawa tu..mama rasa hampa sgt...dalam hati..'' sikitnye'' tak senonoh kan!...masa tgh makan tu tgn sulam2 suap Haris n Aisyah...then aisyah nak mkn sendiri..ambil sepinggan utk dia dgn lauk daging....

Mama terus makan lah kan...muka tak puas hati tu berjaya di selindung balik purdah hitam mama...nasib baik..:P

Bila pinggan mama dah kosong...siapa lah gi nak jadi mangsa...abg lah kan...tolong gi tambah...siap mintak banyak2 tu...kah kah kah...then mama sambung mkn lagi...dan lagi..dan lagi....sedap sungguh lah rasa lauk dia...ayam goreng celup tepung, fresh salad, rendang daging dan dal...wah2..terangkat...( macam lauk kenduri biasa lah sebenarnye :P )

Masa semua dah selesai...tukang nak amik pinggang pun datang le nak angkut pinggan kosong tu....WAIT!!!!!

Itu ada lagi nasik lebih aisyah dan daging seketul....WAIT!!!!....tgn mama dgn pantas..mencapai sepantas kilat...ZUPPPP....berjaya....muka makcik tu..tersenyum aje..tak tahu le perli ke...suke ke...lawak ke...but i don't care...jgn membazir!!!...hahahaha....

Makcik tu pun cakap...aah...mkn nak...sayang membazir...Yessa!...itu lah...mama tak suka mebazir esp lauk mkn2 kenduri....hahahahah

Utk pengetahuan kawan2 mama, mama tak minat sgt lauk kenduri sebelum mengandung ni...mkn pun sikit2...tak habis...macam...tak selera lah..iya lah..mkn tgh panas2, berpeluh, pakai purdah pulak tu, org pandang2 dan macam2 aksi org msia ni...but now...huahahahahaha...i really don't care lah...makan mesti mkn..kang balik rumah..teringat2 payah!.. :P

Bukan kenduri kat pontian sahaja yg macam ini kelaku nye...masa kat perak pun macam itu...alamak..dah le yg menjemput tu Nurse...dok panggil2 Dokter2...malu la...Dr makan banyak..:P

Haaa..tak selesai lagi pasal kenduri semalam...bila dah selesai semua..nak balik lah kan..nak buat aper lagi...so..mama pun berjalan lah ke kereta...tgh2 berjalan tu...melintas lah satu kakak ni dgn tgn bawak dulang besar penuh lauk2 dan kueh tart bluebarry...ZUPP...kepala mama berputar...hahahah....dan2 tu rasa nak mintak weh...tapi control2...bisik2 dekat member mama sebelah...''ish...i igt kan tadi i miss lauk...tak nampak pulak tadi...'' member mama gelak2'' itu lauk pengantin tu''..mama pun..''oooo'''..hahaha....rakus sungguh anak dalam perut ini....tahu lah boy..mkn byk...but still..kalau nak mkn byk...tunggu keluar lah mkn sendiri...ini mama yg nak kena makan..malu lah mama!!!!

Memang rasa tak sabar sgt nak jumpa ''sudin'' dalam perut ni...mana gaya nye...lauk kenduri pun minat!

2 comments:

NikNadimah said...

aku pun preggy ni bab2 kenduri pelahap betul la...padahal lauk kenduri tu biasa2 je.tapi rasa seronok sgt kalo nk g kenduri.even tgk kek pengantin aising biasa tu pun rasa terliur.bengong tak bengongnya aku nih.

K-Addicts said...

sudin? kahkahkah...xkan la ko nak panggil yg dlm tu sudin mek oii..

weh, usahkan mak buyung pelahap, mak-mak datin, datin-datin seri pun kalu makan buffet kat hotel tu pun mencekik mcm xpernah makan pree! betul! berebut2 mcm duit xde sekepeng!

xyah nak malu la mek. kalu aku, nak tmbh aku tmbh je.org lain mkn xtmbh mybe sbb tu umah kenduri ke6 yang diorg kena attend.mana nak larat mencekik lagi dah.hahaha...see? mkn je..sapa suruh diorg jemput kita yang tengah sarat ni....hehe..