Saturday, 19 February 2011

Hafazan Surah2 pendek....

Kepada ibu2 yg mahu anak2 mudah menghafal surah2 pendek...mama guna 1 cara mudah....

Caranya ialah...

Pasang kan surah2 lazim ni dalam kereta...on kereta..on surah..on kereta..on surah...jgn on lagu indon pulak...nanti lagu indon tu lah yg diorang hafal...

Mama buat untuk abg haris...Alhamdullillah..Abg haris sudah hafal Al-fatihah since 2 thn...kalau tak slah mama..2 surah pendek dia hafal umur ni.....then umur 3 thn tu..dalam 5 surah....now..bila solat..dah tak de masalah..sebab dia dah hafal surah2 ni...masyaAllah..

cuba lah...

kalau ikut nafsu..memang nak pasang lagu2 kan...but...igt lah ibu2...otak anak2 kita ni macam sponge...mula merekodkan segala macam benda dari umur 3 bulan....dan umur bawah 6 thn adalah umur terbaik kalau nak mereka hafal2 ni...

cuba lah..insyaAllah berjaya...jgn lupa berdoa juga ye...! :P

1 comment:

norakhtar said...

boleh cuba ni..thanks ya sudi share..the information..