Saturday, 12 February 2011

Children's Songs - Love to Sing -Times Table 2



untuk kawan2 yg nak mula ajar anak2 darab/kali2/multplication...

mama dah cuba...less then 1 week...haris dah hafal sifir 2....esok mula sifir 3...cara mudah mama guna kan...

khidmat youtube...

setiap pagi masa breakfast..tunjuk 2 kali....aisyah pun dah pandai sebut2 table ni...tapi tak hafal sgt macam abg haris....

hari ini mama buat soalan...dia boleh jawab semua..buat random questions tentang sifir 2...Alhamdullillah..masyaAllah...

cuba lah kawan2...mesti berhasil...

ps: mama mula2 malas nak mula lagi multiplication table ni..kesian igt nanti dia stress...but to my surprise la kan...dia suka...thnaks abg sebab memberi keyakinan unutk mama mulakan bahagian maths yg baru ni...abg kata...biar aje dia hafal..nanti dia faham bila dia dah hafal...nak suruh hafal bila dah besar nanti susah pulak...:)

btw...haris dah boleh tolak n tambah....beri anak2 mengenal nombor sampai 100 dulu..baru boleh mula kira2...selamat mencuba!

1 comment:

norakhtar said...

nak kena cuba ni..budak2 ni bila ada muzik dorang minat sikit..