Tuesday 13 March 2012

aku suka!


Ini kegilaan ku...dari mama kecik...tak kecik sgt lah...form 1...sampai sekarang...kalau tengok org bawak motor2 besar yg bunyi meletop2 tu...mama dah droool bawah purdah...kah kah kah

igt lagi masa mama form 2...mama punya kelas...just infort of a main road....jln ini..memang potong slim river...utk org dari kl..ke utara...b4..ada highway..org memang kena lalu jln ni...so...sebelah jln tu...ada petronas atas bukit...so...selalu lah konvoi motor2 besar ni...singgah...isi minyak!...setiap kali ada konvoi...mama memang akan tenung...dan berangan tengok motor2 tu...udah aku tak kesah dah cikgu mengajar kat depan...dan cikgu pun x usik...most of the cikgu..dah tahu perangai mama ni...kang tegur kan...tak de kesan...jadi buat tak tahu je lah.....

mama selalu ckp pada abg....esp setiap kali tengok motor tu melintas kereta..." abg....saya rasakan...if saya tak kawin pastu saya kerja jadi Dr...saya memang akan bawak motor tu....pergh...ikut konvoi...'' dan selalunya...abg senyum...hehehe...bini dia ni kaki berangan!

dan semalam....dia ckp...mama...mesti mama suka ni!...

bukan dia belikan motor tu!...bukan!

dia on tonton...kami kan tak de tv....jadi nak tengok cerita ...esp..cerita masak2 ni..kami on tonton...tengok jalan2 cari mkn ke...dan semalam..dia bukak cerita selera....

mak air....memang droooliiing....chef rose tu...adoi ai....motor dia....aduh....memang mama tengok motor tu je...masak2 nye...sikit2 aje...tak sabar tunggu permulaan citer...nak tengok motor tu....kah kah kah,,,,

dan ayat sama itu pun mama cerita balik...kesian dia....aku rasa...dia dah boring dgr lah...asyik nampak motor besar je..ulang pasal tak kawin, kerja ,konvoi!!!

kadang2 mama terbayang...eh2 ko ct...pakai semua hitam...purdah bagai..bawak harley davison...kelas kau maaaak!


1 comment:

Blog Diva said...

weh, aku pernah tgk macik pakai jubah (tp xpakai purdah la) naik harle davidson kat USM dulu...haaaaa, dont play2!