Saturday, 23 July 2011

Panas

Sejak 3-4 hari ni...memang panas cuaca...takut tengok pancaran matahari masuk ke dalam bilik rumah wan ni...terik...sgt terik..

Hari ini..mendung dan hujan....lega..sungguh lega...namum...kesan bahang demam mama masih terasa....kepala masih berdenyut dgn irama gurindam yg sgt tidak enak di kepala...

mama : mak, panas betul lah 2-3 hari ni....terik...

wan: aah...memang panas...sebab nak puasa...

baru teringat...ramadhan kalau tak salah mama..membawa maksud panas/kering/kemarau...lebih kurang macam tu lah... ( auw...i tak pernah belajar bahasa arab..sekolah agama pun tak pernah...jadi kalau salah..sila betulkan..:) )

ps: harap2 tahun ni ramadhan tidak terlalu menduga...mama beranak 3 ini...sgt fragile badanya...panas2 sikit dah demam...letih2 sikit demam....tension2 sikit kena SVT...so..memang berharap...ramadhan ini penuh nikmat dan rahmat utk mama sekeluarga...

pss: 10 hara dalam bulan ramdhan tahun ini...abg ke hong kong... tanda apakah itu?...haih!

1 comment:

ishamizu said...

Ct kt rumah mak ke? bestnya!:)
Puasa kt rumah mak tnt seronok kn mkn masakan mak.tk care dear!:)